Орієнтовні вимоги до проведення державної підсумкової атестації учнів (вихованців) у системі загальної середньої освіти у 2016/2017 навчальному році
Готуємось до ДПА з української мови
Готуємось до ДПА з української мови
11.05.17 - українська мова
16.05.17 - математика
18.05.17 - літературне читання
Поради учням
До
складання ДПА
Заздалегідь поставте перед собою мету, яка вам під силу. Пам'ятайте, що
ніхто не може завжди бути досконалим.
Не бійтеся помилок. Не помиляється той, хто нічого не робить. Ті люди, які
налаштовані на успіх, досягають у житті значно більшого, ніж ті, які
намагаються уникати невдач.
Завчасно ознайомтеся з процедурою проходження ДПА, а також з правилами
заповнення бланків.
Потренуйтеся розв'язувати завдання у формі, яка буде використана під час
атестації; спробуйте вдома розрахувати час на виконання одного такого
завдання.
Під час підготовки до ДПА чергуйте розумову діяльність із руховою.
Пам'ятайте: увага і концентрація слабшають, якщо довго займатися одноманітною
роботою.
Відпочивайте через кожні 40-50 хвилин занять ( оптимально робити 10-хвилинні
перерви ).
Для активної роботи мозку потрібно багато рідини, тому більше пийте простої
або мінеральної води, зеленого чаю.
Дотримуйтеся режиму сну і відпочинку. Напередодні державної підсумкової
атестації ляжте раніше спати.
Підготуйте своє робоче місце вдома: приберіть з робочого столу все зайве,
зручно розмістіть потрібні програми, навчальні посібники, зошити, папір, ручки,
олівці тощо.
Складіть план підготовки до ДПА на кожний день, чітко визначте обсяг
матеріалу, який ви вивчатимете.
Перегляньте спочатку весь матеріал і раціонально сплануйте його вивчення.
При цьому складні питання чергуйте з простішими.
Намагайтеся зрозуміти матеріал, що вивчаєте, а не механічно його
запам’ятовувати.
Не вивчайте новий матеріал безпосередньо перед ДПА, робіть це заздалегідь.
Проговоріть батькам плани своїх відповідей на запитання.
Повторіть плани відповідей на запитання напередодні ДПА, акцентуйте увагу
на найважчих.
Відпочиньте за два-три дні до ДПА.
Ляжте раніше спати напередодні ДПА, а ранок у жодному разі не розпочинайте
«зубрінням».
Не думайте про те, що не впораєтесь із завданнями, навпаки подумки уявляйте
собі картину успіху
Під
час складання
письмової державної підсумкової атестації:
письмової державної підсумкової атестації:
не сподівайтеся на допомогу учителя, якщо вам не зрозумілий текст завдання.
Учитель має право давати пояснення, якщо текст завдання погано надрукований;
почніть розв'язувати найлегше, на вашу думку завдання. Заплутана умова ще
не говорить про складність завдання. Зберіться з думками та починайте
працювати. У вас усе вийде!;
не зациклюйтеся на тому завданні, яке не можете розв’язати, спробуйте
розв’язати інше. Можливо, успіх розв'язання легшого завдання додасть вам
упевненості, і ви зможете впоратися зі складнішим;
будьте уважними, запам’ятайте вказівки учителя щодо підписання роботи,
заповнення певних бланків та виконання завдань;
сконцентруйтеся після організаційних моментів - для вас тепер є лише текст
завдань і час для їх виконання;
прочитайте завдання двічі і обов’язково до кінця, зрозумійте, що від вас
вимагається;
не поспішайте, оскільки можете неправильно зрозуміти умови завдань.
Поради батькам
Ознайомтеся
з порядком проведення ДПА учнів.
Почніть
готувати свою дитину до ДПА завчасно,однак не будьте нав’язливими.
Поділіться
з дитиною своїм досвідом складання іспитів.
Пам’ятайте,
що дитина може сама вибирати час для підготовки до ДПА.
Будьте
готові, не лише вислухати плани відповідей дитини на запитання ДПА, а й щось
підказати їй.
Не
забудьте, що дитині напередодні ДПА необхідно відпочити: ввечері після
закінчення заняття прогулятися на свіжому повітрі, прийняти душ, раніше лягти
спати.
Підтримайте
дитину. Це додасть їй впевненості у своїх силах.
Не
підвищуйте тривожність дитини напередодні тестування - це може негативно
позначитися на результаті тестування. Дитині завжди передається хвилювання
батьків, і якщо дорослі у відповідальний момент можуть впоратися зі своїми
емоціями, то дитина в силу вікових особливостей може емоційно
"зірватися".
Запевняйте
дітей, хваліть їх за те, що вони роблять добре.
Підвищуйте
їхню впевненість у собі, тому що чим більше дитина боїться невдачі, тим більше
ймовірності допущення помилок.
Спостерігайте
за самопочуттям дитини. Ніхто, крім Вас, не зможе вчасно помітити і запобігти
погіршенню стану дитини, пов'язаного з перевтомою.
Контролюйте
режим підготовки дитини, не допускайте перевантажень, поясніть дитині, що вона
обов'язково повинна чергувати заняття з відпочинком.
Забезпечте
зручне місце для занять, прослідкуйте, щоб ніхто з домашніх не заважав.
Зверніть
увагу на харчування дитини: під час інтенсивного розумового напруження
необхідна поживна і різноманітна їжа і збалансований комплекс вітамінів. Такі
продукти, як риба, сир, горіхи, курага і т.д. стимулюють роботу головного
мозку.
Допоможіть
дітям розподілити теми підготовки по днях.
Ознайомте
дитину з методикою підготовки до іспитів. Не має сенсу зазубрювати весь
фактичний матеріал, достатньо переглянути ключові моменти і вловити зміст і
логіку матеріалу. Дуже корисно робити короткі схематичні виписки і таблиці,
впорядковуючи досліджуваний матеріал за планом. Якщо дитина не вміє, покажіть
їй, як це робиться на практиці. Основні формули і визначення можна виписати на
листочках і повісити над письмовим столом, над ліжком, в їдальні і т.д.
Підготуйте
різні варіанти тестових завдань з предмету (зараз існує безліч різних збірників
тестових завдань). Велике значення має тренування дитини саме з тестування,
адже ця форма відрізняється від
звичних їй письмових робіт.
Заздалегідь
під час тренування за тестовими завданнями привчайте дитину орієнтуватися в
часі і вміти його розподіляти. Тоді у дитини буде навичка уміння
концентруватися впродовж усього тестування, що надасть їй спокою і зніме зайву
тривожність.
Якщо
дитина не носить годинник, обов'язково дайте їй годинник
на контрольну.
Напередодні
ДПА забезпечте дитині повноцінний відпочинок, вона повинна відпочити і як
слід виспатися.
Порадьте
дітям під час написання ДПА звернути увагу на наступне:
Пробігти
очима весь тест, щоб побачити, якого типу завдання в ньому містяться, це
допоможе налаштуватися на роботу;
Уважно
прочитати питання до кінця і зрозуміти його зміст (характерна помилка під час
тестування - не дочитавши до кінця, за першими словами вже припускають
відповідь і квапляться її вписати);
Якщо
не знаєш відповіді на запитання чи не впевнений, пропусти його і познач, щоб
потім до нього повернутися;
Якщо
не зміг протягом відведеного часу відповісти на запитання, чи є сенс покластися
на свою інтуїцію і вказати найбільш ймовірний варіант.
І пам'ятайте: найголовніше - це знизити напругу та тривожність дитини і забезпечити відповідні умови для занять.
І пам'ятайте: найголовніше - це знизити напругу та тривожність дитини і забезпечити відповідні умови для занять.
Удачі!
Немає коментарів:
Дописати коментар